Gucci
Produktbeskrivning
En oöverträffad publikation som visar Gucci som aldrig förr, med tankeväckande essäer, kommentarer och auktoritativa anekdoter tillsammans med tidigare opublicerade samtida och arkiverade fotografier. Gucci publiceras i samband med öppnandet av det nya Gucci-museet i Florens och är den ultimata hyllningen av det världsberömda modehuset. Boken berättas genom en lös gruppering av ord, begrepp, former och stämningar och berättar sin historia genom nya konceptuella former och de fria kopplingarna mellan bilder, symboler och föremål. Gucci: The Making Of är redigerad av Guccis kreativa chef Frida Giannini, med essäer och inlagor av bland andra Katie Grand, Peter Arnell, Rula Jebreal, Christopher Breward och Stefano Micelli. Gucci: The Making Of är en dynamisk redogörelse för ett mycket eftertraktat varumärke som kommer att vara ett måste den här säsongen för alla som älskar mode och är intresserade av samtida kultur. Denna omfattande volym visar upp modehusets genialitet genom en exklusiv lins med inblickar i inspirationen bakom designen.
Denna underbara bok designad av Arnell erbjuder en djupgående titt på Guccis ursprung, identitet, inflytande och innovation, inklusive tillverkningsmetoder och tillägnande av signaturmaterial, förr och nu, och dess inflytande bland det höga samhället och Hollywood. Boken är en innerlig och personlig hyllning till arvet och inflytandet från detta ikoniska, mångfacetterade varumärke.
I erkännandet av sitt pågående partnerskap med Unicef och lanseringen av denna lyxutgåva kommer Gucci att göra en donation på 250 000 dollar till stöd för Unicefs initiativ Schools for Africa.
- Sidor 384
- Vikt 3.2 kg
- Språk Engelska
- Bokformat Inbunden
- ISBN 9780847836796