Hitta svar pÄ dina frÄgor hÀr!
Hitta svar pÄ dina frÄgor hÀr!
Ăppet köp, retur & reklamation
Ăppet köp
Vi garanterar 14 dagars öppet köp för alla vÄra produkter. Om du inte Àr nöjd med de mottagna produkterna eller de helt enkelt inte uppfyllde dina förvÀntningar har du alltid 14 dagar pÄ dig att Ängra ditt köp. Kontakta oss innan du returnerar en vara.
Inramade produkter omfattas inte av öppet köp. LÀs mer under vÄra köpvillkor hÀr.
Hur returnerar jag?
Gör sÄ hÀr vid retur: Vid utövande av ÄngerrÀtten (öppet köp) betalar du sjÀlv returfrakten.
- Om du vill Ängra ditt köp ska du, innan Ängerfristen löpt ut, kontakta oss per mail och ange ordernummer och returorsak samt vilka produkter som ska returneras.
- AnvÀnd dig gÀrna av vÄrt Dear Sam emballage. Skulle du mot förmodan slÀngt vÄrt emballage mÄste det vara ett likvÀrdigt emballage som skyddar produkterna. LÀmna in till ditt lokala PostNord-ombud/servicestÀlle. Be att fÄ ett kvitto pÄ att returen Àr inlÀmnad. Spara kvittot.
- SÄ fort vi behandlat och godkÀnt din retur kommer en returbekrÀftelse skickas till den e-postadress som du anvÀnde vid ordertillfÀllet. Viktigt: Varan ska returneras i samma skick som den var i vid leverans till dig.
Reklamation
Dear Sam ger dig full ersÀttning i form av ny produkt nÀr det konstaterats ett tillverkningsfel. Det Àr viktigt att undersöka produkten noggrant nÀr den anlÀnder. Om en produkt Àr skadad eller pÄ annat sÀtt Àr felaktig nÀr anlÀnder bör en reklamation (om möjligt) ske inom 7 dagar frÄn mottagandet. Om tvist uppstÄr följer vi alltid AllmÀnna reklamationsnÀmndens rekommendationer. Kontakta oss sÄ hjÀlper vi dig vidare i ditt Àrende.